بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی ا ست-چند نکته-اکسیوم- بقول جناب ظریفی – فرضیه کمکی است- مثال بیاورم- پلیس میبایست تمام مواد وسایلی که خطرناک هستند شناسائی کند ولو درایران نباشد واگر مورد لزوم ایران نیست ویا موارد محدودی ازان استفاده میکنند- در رسانه ها تبلیغات درباره انها نشود وداخل ومرزها هم بشدت کنترول شود- تردید از من است که علت مرگ یازده تا است ویا پانزده تا است-مثلا خودکشی کند- ویاغیرعمد بخودتیربزند ویکمواد سمی را اشتباها سربکشد وبقتل برسد ومانندان- اگر مرگی برای کسی رخ داد اولین کار پلیس تشخیص علت مرگ است- اگر علت مرگ در پانزده سبب نبود- غالبا میگیوند بعلت مرگ ناشناخته- پرونده مختومه اعلام میشود که این امرغلط است- اتفاقا دلیل پیشرفت شرق مانند چین وکشورهای اسلامی مانندایران بدنبال کشف مسئله بودند وبه اکسیوم رسیده بودند- حضرت استادمعززمرحوم ایت الله زبرجد رحمت الله علیه- میفرمودند میبایست هرمسئله ای سئوال میشودحتما جواب اش پیدا شود وگرنه عده ای مضمون کوک میکنند-پس این دین کامل نیبست؟؟ فقط زما رسول اکرم صلواته اللهعلیه واله والسلم ویازده امام علیهم السلام ورحمتالله علیهم واسعه کامل بوده است وحال مابایدچه بکنیم؟؟!! وحتما به جواب میرسید-دوم جواب سادهتر وراحت تر را پیدا کنید- لذا درقوانین شناخت فقه دست باز است از هرکشوری وفردی میتوان استفاده کرد ولی درچهار چوب ومسائل خاص بایداز فیلتر وصافی وحی بگذرد- اجمالا بدانید که نمیشودقران راقبول کنید ولی درمصداق ضدقرانی باشید این میشود دیالکتیک مارکسیستی میشودکه از ریشه غلط است واکسیوم هم نیست—حال برگردیم بر سرموضوع- لذا پلیس پس از مطالعات زیاد درباره ان سبب نا شناخته به یک فرضیه جدیدرا مورد ازمایش قرار میدهد کاری بس مشکل وبقول جناب اقای انیشتین کارنابغه پرمعلومات است- غالبادرتحقیق به یک سبب جدید میرسند وبه ان اکسیوم گفته میشود وگاهی درشرایطی مثلا سبب هفت میباشد که از نوع پیجیده است که میتواند دست ابرقدرتها دران باشد—جنب مرحوم دکتر علی شریعتی رحم الله علیه ایشان دیاکتیک مارکس قبول نداشت وبه یک دیالکتیک فرانسوی که دراروپا وغرب بسیار شایعاست قبول داشت- که نطفه مرد تز است ونطفه زن انتی تز است؟؟ وبچه سنتز است ویا فضا فرهنگ شایع مسلط- تز است که ریشه ایش ایجادجبر اجتماعی میکند!!- درک فرد میتواند انتی تز باشد وباز ریشه ای عقلانی ان ایجادجبر میکند ولی فرد پس از مدتی به سنتز میرسد که انواع مختلف دارد- این دیالکتیک بسیاری از مسائل حل میکند وجنبا اقای مطهری بسیاری از جوانان را طلبه شما میکند ؟ جناب حضرت استا علامه شهیر مطهری رحمت الله فرمودند اولا این امر انهارا طلبه ما نخواهدکرد!!- درثانی زن انتی تز مرد نیست- اگربه خواهیم بگویم هردوتز هستند در ثالت به اکسیوم مانیاز نداریم- رابعا این اکسیوم غلط است یعنی اکسیوم نیست- نکته دوم- جنابمرحوم حضرت دکتر علی شریعتی رحمت الله علیه فرمودند- فکر نکنید که اسلام بعنوان ایده ال یعنی بودن رنج ودرد به بهشت نایل میشوید- شر جبری است- هرایدولوژی از لوازم این جهان باشر روبرو میشود- حضرت استاد رحمت الله علیه – مخالف این نظربودند- میفرمدند شر جبری نیست واز طرف خداوندمنان تمام خیر صادر میشود چون انسان به قله معرفت نرسیده است انرا شر میداند- مثال ایشان میاورد- فیلمی تصور کنیدکه مردمی فضول است وسئوالتی میکند که بعضی خوششان نمیاید وبعضی کنجکاوی میکند که دیگران خوش شان نمیاد درفیلم یک چهره منفی تلقی میشود ولی دراخرفیلم متوجه میشویم یک کارگاه بوده است وبا ان سبک عامل جنایترا تشخیص داده است وتمام کار اش بر اساس حکمت پلیسی بوده است-در ایه 155سوره بقره- میفرماید ما به شما اندکی ترس-گر سنگی وبینوائی وبیماری و ونقصان ---میدهیم وشکیبایان را بشارت دهد- ایاخداوندمنان شرمیدهد که عاقبت بفرماید بخاطر شر اهل بهشت خواهید شد این چه خاصیتی دارد بشارت به کسی میدهند ایمان بهتر وقوی تر ومستحکمتر وبه هدف خلقت نایل شده میدهند نه انکه از هدف دور شده باشد پس شرنیست- ایشان یک تحلیل کردنکه من اکنون زیاد درنظرم نیست ولی هماهنگ به نظر یک فیلسوف انگلیسی بود که میفرمیادخداوندمنان یک نقص میدهد هیچکس نمیتواند درمرحله اول ان نقص رابرهیچ کس نمیتواند برطرف کند ودلیل ان پیچیدگی ان است که انسان درباره ان تفحض کند مات ومبهوت میشود ومیفهمدکارخداوند منان است- ولی کم کم افرادی انرا حل میکنندتحقیقات نشان داده است اشراق حلال مسائل بوده است که سرچشمه جز خداوندمنان امری دیگر ی نیست واین را تمام دانشمندان غرب اظهار میکنند .باز به خداوند منان باز میگردد-